30 Ağustos 2012 Perşembe

Büyük Taarruz ...

Biz Ankaralılar özellikle güneye tatil için inerken Polatlı, Sivrihisar, Afyon üzerinden yolumuzu takip ederiz. Sizi bilmem ama ben senelerce o yolları gider-gelirken yoldaki bazı kasabalara bakıp buraların ne kadar fakir olduğunu buraların ne kadar çorak olduğunu düşündüm. Ta ki “Şu Çılgın Türkler” kitabını okuyana dek. 

O kitabı okuduktan birkaç hafta sonra yolum yine tatil için Oralardan geçm
işti. İlk defa o zaman o kitapta anlatılan kurtuluş savaşımızı verdiğimiz toprakların üzerinden o güne değin nasıl umarsızca geçip gitmiş olduğuma baktım.

Gerçektende hiç bunları düşünmeden geçip gitmişim sadece toprağın çoraklığını ve duvarı çatlak kerpiç evleri görmüşüm onlara iç çekmişim. Halbuki Sivrihisar uçağı diye bir şey var. Yüzbaşı Agah efendi ve daha nice kahramanlar var. Analar var cepheye sevk yapan. Ve Kocatepe var Yüce Önderin taştan bir siperin içinde büyük taruzu yönettiği. Hiç biri aklımın köşesinden geçmezdi. O kitabı okuyana değin. Sadece gözümün gördüklerine bakar az biraz iç çeker yola devam. Haydi tatile deniz güneş rakı balık vs. Tek kaygım o anlık iç çekmelerdi.

10-15 gün önce bugününe değin sayısını hatırlamadığım kadar çok içinden geçip gittiğim Afyon da iş için tam beş gün geçirdim. Ve son gün işlerimi koşar adım yapıp bitirdikten sonra hadi evladım yürü Kocatepe ye dedi içimden bir ses… Yolu tırmanırken tüylerim diken, diken oldu. Aklıma hep Şu Çılgın Türkler kitabı geldi. Kitabın anlattıkları… Dünümüz, bu günümüz, bu günü bize yaşatmak için canlarını hiçe sayan kahramanlar.

Ve de tabi Atatürk e dil uzatan terbiyesizler.

Kızdım kendime insan sayısını bile hatırlamadığı kadar buralardan geçsin ve bir kez aklına bu kahramanlık destanı gelmesin.

Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK’ e silah arkadaşlarına ve tüm kahraman insanlarımıza saygı ve minnetle. 30 Ağustos Zafer Bayramımız kutlu olsun...
ÇağalayanB

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder