19 Kasım 2012 Pazartesi

DELİ SAÇMASI !



Geçen Pazar bir kokteyl de birileri ile tanıştım içlerinden biri hayat hikayesin den bahsediyordu. Elbette konuşmayı bildiğim kadarda dinlemeyi bildiğim için dinledim. 

Kendi özelinde bir şeyi anlattı ikinci çocuğu olduktan hemen sonra boşandığını söyledi. Lafın gelişi bir şey söyleriz ya ikinci çocukta kurtarmadı evliliğinizi demek dedim ve aldığım cevap çok ilginç geldi bana “ben zaten boşanacaktım. Bir çocuk daha istiyordum onun için bekledim.?? İkincisi oldu boşandım.” Cevap buydu.  

Sonra düşündüm hep kendi kendime sorup nasıl yapıldığına anlam veremediğim şeyler aklıma geldi. Hani unuttunuz belki, Mardin de kırk küsur insanı çoluk çocuk kadın dinlemeden katleden mantığı. Bir gün haberlerde dinlediğim bir anons Adana da üçü çocuk olmak üzere kafalarına sıkılarak öldürülen 8 kişi. Gel de anla bu olayları. Hep nasıl yani nasıl yani bu olaylar hangi mantıkla oluyor. Hangi nefretle oluyor diye düşünüp anlamaya çalışıyoruz. Sonra aklıma kafası sevgilisi tarafından kesilerek öldürülen kız geliyor. (ama yetkilinin biri çıkıp kızına sahip çıksaydın diyebiliyor ailesine ) Yada adamın biri çıkacak bana yar olmayacaksan kimsenin olmayacaksın diyerek “SEVDİĞİ” kızın üstüne benzin döküp yakacak.

Anlamıyorum anlayamıyorum derken anladım. Sorun sevgide sevgisiz insan dünyaya getirirseniz sevgisiz çocuk yetiştirirseniz toplum bundan daha iyi olamaz ve bu bahsi geçen olaylar öyle artar ki şimdi de tv açık bir sürü olay haberlerde cinnet toplumu anlatıyor. Cinnet toplumu olmuşuz... 
E ne olacaktı ki sevgi yoksa nefret yada şiddet olacak çünkü sevginin değil i o duygular önce o insanı yadırgamıştım. Şimdi en azından anlamadıklarımı anlamamı sağladığını düşünüyorum. Sevgisiz çocuk doğurmayı düşünen kadın yada sevgisiz çocuk edinmeyi düşünen adam sevmeyi bilmeyen bencil bireyler yetiştirecek. 

Ama şimdi de düşünüyorum bunca zaman biz böyle kadınları mı kutsadık. Biz böyle kadınları mı önemsedik. Yada siz kadınlar böyle adamlarımı kutsayıp önemsediniz…
Al işte yeni bir çelişki. Çık çıkabilirsen işin için den. 
Sıkıldım. Bu ne? “deli saçması dünya” sıkıldım yazmayacağım. 
ÇağlayanB

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder