4 Ocak 2013 Cuma

Bir Dizi 100 Bölüm İzle Babam İzle


Şeker Portakalı, Milli Eğitim Bakanlığının “100 temel eser” arasında gösterdiği kitaplardan biridir. Ancak bu kitabı öğrencilerine okumaları için ödev veren öğretmene, kitabı okuyan bir öğrencinin velisinin kitabın argo içerdiğini gerekçe göstererek öğretmeni şikayet etmesi üzerine kitabı “100 temel eser” arasında gösteren bakanlığa bağlı müfettişler! bu kitabı öğrencilerine okumalarını öneren öğretmene soruşturma açar. Şaka gibi bir haber…  ama ülke gerçeği bu… Sanki Zeytung haberi … Malumuz kitabın adı Şeker Portakalı.
Bu kitabı okumadım ama çok bihaber olmamak için hemen nette biraz araştırma yaptım özetini okudum… Bazı kafalar için “cin ali” kitabı bile sakıncalı olabilir… ki bizim ülkede o kafalardan da oldukça mevcuttur.
Ne diye kitap okuyorsunuz 1-2 hafta uğraşıyorsunuz kitabı bitirmek için yapılsın bir film 1-2 saatte izle çık. Yada bir dizi, 100 bölüm izle babam izle.
Dizi demişken aklıma geldi… Bir kaç diziye şöyle bir baktım… Evlerin dekoruna falan bu sıralar nedense evlerin dekoru ile pek bir ilgili oldum… Bizim dizilere bakınca herkesin evi muhteşem ve varlık abidesi… Yada tam tersi yokluk hikayesi arada bir şey yok. Ama bu evlerin ortak bir noktaları var! Hiç birinde kütüphane yok.  Hiç birinde kitaba dair bir şey yok ufacık bir karede bir kitap görmüyoruz. Kitapla ilgili bir repliğe rastlıyor musunuz? Dizi izleyicisi olmadığım için yanılıyor da olabilirim. Ama eğer yanılıyorsam izleyenleriniz lütfen düzeltsin beni? Dizi senaristlerinin yazarlarının bile aklına kitap gelmeyen bir ülkede kitap okutan öğretmene soruşturma açılır tabi... Neyse konumuz diziler değildi... hadi iyi uykular sevgili ülkem dizilerini izle ve mışıl mışıl uyu...

"olup bitenler çocuklara neden anlatılmalı?"
                                                                                                     
       ÇağlayanB.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder