15 Kasım 2022 Salı

 KORKU

Korkmak nedir, acaba ?

TDK 4 başlıkta açıklamış bunu 

1. si korku duymak ürkmek dehşete kapılmak

2. si kaygı duymak, endişe etmek.

3. sü Çekinmek sakınmak saygı duymak

4. sü Yapamamak cesaret edememek 

Ben dördüncüyü konuşmak istiyorum biraz... Yapamayacağımızı düşünüp cesaret edemediğimiz için yapamadıklarımızı... 

Başaramamak ayıp bir şey değil ama başaramamak dan korkuyoruz. İnsan her yapmak istediği şey için yola çıktığın da mutlaka mutlu sona ulaşamaz. Takılır, tökezler ve hatta düşer de. Belki düşe kalka başarırız belki çok kolay başarırız ve belki de başaramayız hayal ettiğimiz şeyi. Hayat biraz da bu değil mi hayallerimizin ardın dan gitmek değil mi. Yoksa rutinlerimizle hep aynı şeyleri tekrar tekrar mı yaşayacağız. Hep aynı insanla aynı şeyleri hep aynı yerde aynı günleri yaşamaya ne kadar devam edeceğiz. Korkmayın yeni olandan yeni bir şeyi denemek den korkmayın. yeni insan tanımak yeni yerlerde yeni den bir şeylere başlamak. Deneyin ve deneyimleyin. Yeni bir yemeği ilk defa duyduğunuz bir tarifi deneyin. Abartın kalkın bilmediğiniz yeni şehirlere gidin yeniden bir yaşam kurun...  tamam çok kolay değil belki ama olabilir yapılabilir. Defalarca yaptığım için söylüyorum. Yapılabilir, denedim ve yaptım. Sizde bunu yapın demiyorum. siz başka bir şey deneyin ve o nu yapın. 

Elbette sürdürdüğünüz yaşamdan mutlu iseniz hiç bir şeyi kurcalamayın. mutlu iseniz devam edin böyle devam edin.

Hadi bu gece yatağa uzanıp başınızı yastığa koyduğunuzda düşünmeye başlayın ne kadar mutlusunuz sizi mutlu edecek başka bir şey var mı? Başınıza bir şeyin gelmemesini bilmek mutluluk mu? yoksa kaygısız güvende yaşamak mı? Sizi mutlu eden şeylere elbette sahip çıkın. Ama size mutluluk katacak hayatınızı renklendirecek sizi mutlu edecek ihtimallere de koşar adım yürüyün. Yolda takılıp düşerseniz ne olur ki. En fazla başaramamış olursunuz. yola çıktığınız da olduğunuz yere tekrar dönersiniz. rutinlere devam edersiniz. Kalabalığın yaptığı gibi herkes gibi... geçen günkü aylık bir derginin arka kapağında dediği gibi farkındalığınız kaybolur rutinlerle yaşarsınız.   

Bence bu gece yatarken bir düşünün yada şimdi düşünmeye başlayın.

ÇağlayanB

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder