7 Kasım 2022 Pazartesi

ŞU PEMBE YALAN KONUSUNU KONUŞALIM 

Bir süredir bu konu üzerine bir şeyler söylemek istiyordum, fırsat bulmuşken bir şeyler karalayayım. Meraklanmayın yalan söylemenin kötülüğünden bahsetmeyeceğim. Yalancı bir adam değilim ama bu hiç yalan söylemedim manasında değil yalan da söyledim pembe veya beyaz yalan dediğimiz yalanları da söyledim. 

Sanırım 30 yaşlarımın başlarında pembe veya beyaz dediğimiz yalanları da hayatımdan söylemlerimden çıkarmaya başladım. O yaşlara kadar bazı şeyleri net bir şekilde ifade etmenin insanları inciteceğini düşünürdüm. Halbuki bu şekilde pembe yalanlarla geçiştirilmenin aslında insanı daha fazla incittiğini keşfettim ve kimseyi bu şekilde iki arada bir derede bırakmanın bana yakışmayacağını öğrendim. Odur budur sadece yalan söylememeye değil pembesini de söylememeye dikkat ediyorum. 

Mesela birisi ile görüşmek istemiyorsam görüşmek istemediğimi söylüyorum. Bu sıra biraz yoğunum vaktim yok, müsait olunca ben sana haber veririmler falan da yok. Nasılsa haber vermeyeceğim. Niye bekleteyim ki, haber verecekmiş gibi... Belki bu derece net olmam ilk anda incitici olabilir. Ama eminim insanları olmayacak beklentilerle umutlandırsam hem daha yorucu hem daha incitici bir davranış sergilemiş olurum.

Net olduğum dan dolayı incittiklerim eminim pembiş yalanlar söyleseydim daha çok incinirdiniz.  

CaglayanB

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder