21 Mayıs 2013 Salı

Futbol, Fiesta, Festival Ve ACI


Bir haftayı geçti reyhanlıda patlama olalı bilenler bilir aslen Hataylıyımdır… Bizim Hatay da bir laf vardır “Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur” diye onun için sinirle bir şeyler demeyeyim diye sustum… Biraz beklemek istedim hem eş dost akrabadan haberleri tamamladım… bizim aşiret biraz kalabalıktır. Öyle bir günde herkes den haber alamazsın. Hele ki iş kız alıp vermeye girdi mi hısım bayağı boldur… Kan bağım olan kimsede bir şey yok ama kan bağım olanların yakınlarından can kaybımız da yaralımızda var…
Halamın kızlarından birinin eşi olan benimde çok sevdiğim bir eniştemle konuştum…  Bende yeri biraz ayrıdır. Baba mı kaybettiğim yıllarda bir ağabey gibi bana kanat germiştir. Derdim var desem ama maddi ama manevi ama tüm itibarı ile çözmeyi görev edinir. Sizlerin buralarda anlayamayacağınız kadar kalabalık bir aşirettir, onun ailesi. Abi inşallah sizlerde acı bir haber yoktur dedim.  Demez olaydım amcamın kızını kaybettik aşiretten de 7 yaralımız var 2 si ciddi dedi. Sustum sustu…
Sonra
Basın sustu, sen de sustun, herkes sustu…
Basın yine konuştu, sen yine konuştun, herkes konuştu… Peki neyi konuştu…
Derbiyi  konuştu;
 Fenerbahçe Kadıköy de yine Galatasaray ı yenmişti 15 yıldır cinbom Kadıköy de maç kazamıyordu… Galatasaraylı topçular yenildikleri maçın ardından sahanın ortasın da anlamsızca tribünleri kışkırtmaya yönelik kutlama yapmıştı. Galatasaray 19. Şampiyonluğunu kazanıp fenerin 1 fazla ile önüne geçmişti.
Evet yukarda ki paragrafı canlı yayınlar da saatlerce yetmedi günlerce izledik. Sen günlerce bu maçı konuştun… Herkes günlerce bu maçı konuştu…  Ve bir de kimin eli kimin kıçın da dizilerini
Ve aklıma elbette Portekiz i 40 yıl “3F” ile yani “Futbol, Fiesta ve Festival” ile yöneten diktatör  Antonio De Oliviera Salazar geldi. Zaten bu, Onun kendi itirafıydı. 3F ile ülkeyi yönettiğini de söyleyen ta kendisi idi.
Sonra Berhan Şimşek in yaklaşımı aklıma geldi… O nun bu 3f ye bakışı adlandırışı biraz farklıdır… Çoğunuz bilmez  Berhan Şimşek sinema sanatçısıdır ama eski bir futbolcudur da ve derki “aslın da futboldan uzaklaşmam birazda faşizmin futbolla olan ilişkisidir” Ona göre; Faşizmin yaşamasını kolaylaştırıcı unsurlar futbol ve fahişeliktir. Bu iki f ile uyutulup oyalanan toplumlar kolaylıkla faşizmle yönetebilirler.
Evet  Reyhanlı da ne acılar çekiliyor haberdar mısınız? Kaç can öldü biliyor musunuz? Hoş görünün  merkezi Hatay ın Beyrut a benzetilmeye çalışılmasından haberdar mısınız?
Neyse Olgun adam hiddette belli olurmuş susayım ben…
ÇağlayanB

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder